Toimiala: Teknologia, teollisuus, energia

Ratkaisumallien ja tarpeiden kohtaaminen viestintäpotentiaalin perustana

Teknologiset innovaatiot hallitsevat ajattelua monella toimialalla ja ovat siksi usein erityisen kiinnostava aihepiiri sekä kuluttajille että asiantuntijoille. Teknologiaan liittyvä viestintä edellyttää paitsi tarkkuutta ja aihepiirin ymmärrystä, usein myös erityisen hyvää kykyä taivuttaa monimutkaisia viestejä kiinnostavaan ja kompaktiin muotoon.

B2B-viestinnän mahdollisuudet ovat vähintään yhtä monimuotoiset kuin kuluttajakohderyhmien. Kun keskustellaan mittavista hankkeista, ansaitsevat visualisoinnit, 3D-mallinnukset ja lisätty todellisuus usein erityisen panostuksen.

Vastuullisuusviestintä kuuluu keskeisesti myös myynnin viesteihin. Esimerkiksi energiaan ja kierrätykseen liittyvät ympäristökysymykset puolestaan kiinnostavat niin kuluttajaa kuin asiantuntijaakin.

Caset