Blogi

Asiakkaan näkökulma – tuo ikuinen haaste

Tarvitsen työelämässä eri alojen asiantuntija-apua säännöllisin väliajoin, juristista valokuvaajaan tai kirjanpitäjästä rekrytointikonsulttiin. Yhtä lailla säännöllisin väliajoin hämmästyn. Vaikka ihminen on periaatteessa loistava työssään, miten usein hänen onkaan ... Lue lisää

Case Pågen & Pelastakaa Lapset: viestinnän lisäksi tarvitaan tosielämän tekoja

Asiakkaamme Pågenin brändi-DNA:n ytimessä on slogan ”Reseptinä rakkaus”. Hyvän tekeminen niin tuotteiden kuin tosielämän tekojen kautta kuuluu yrityksen strategiaan, ja Pågen onkin tehnyt pitkäjänteistä työtä yhteiskunnallisesti tärkeiden aiheiden eteen jo ... Lue lisää

Viestintäkanavien valinta on kaikkea muuta kuin arpapeliä

”Valitse brändillesi korkeintaan kaksi kanavaa, ja ota ne haltuun niin hyvin, että voit loistaa niissä”. Neuvo jäi mieleeni eräästä tapahtumasta, jossa yhdysvaltalainen brändistrategi Phil Pallen oli puhumassa keväällä 2015. Muistan miettineeni jo silloin, ... Lue lisää

Termit auki – viestinnän sanasto haltuun

Vuonna 2017 viestinnässä saattaa vilistä sanoja, jotka eivät kuulosta tutulta ja uudelle viestijälle vanhatkin termit voivat olla tuntemattomia. Perinteisen lehdistöviestinnän termien rinnalle on kertynyt aimo joukko sanastoa muun muassa sosiaalisesta mediasta, ... Lue lisää

Kriisiviestintävalmius kuntoon – harjoittelun aika on tilanteen sattuessa ohi!

Hyvät mediankäsittelytaidot ovat nykyajan yritykselle mittaamattoman arvokkaat. Tieto leviää sekunneissa ja yleisö muodostaa mielipiteitään melkeinpä vielä nopeammin. Siksi on tärkeää, että tosielämän kriisin kohdatessa yrityksen valmiudet ovat kunnossa myös viestinnän ... Lue lisää

Keskustelua vai monologia? Miten sinun brändisi onnistuu viestinnässä?

Huonoja ja hauskoja kokemuksia jaetaan, jotta saataisiin vastakaikua Kaikki markkinoinnin ammattilaiset sen tietävät: hyvä markkinointi ja viestintä eivät ole enää vain yhdensuuntaista viestin toitottamista kohderyhmille, vaan avointa ja vuorovaikutteista keskustelua. ... Lue lisää

Miksi vaikuttajayhteistyö kannattaa?

  Vaikuttajamarkkinointi vaikuttaa tutkitusti ostopäätöksiin Vaikuttajayhteistyö ja vaikuttajamarkkinointi. Tuntuu, että jokainen brändi kohkaa tällä hetkellä vaikuttajista. Mutta onko hypetyksessä perää? Mitä todellisia hyötyjä yhteistyöstä (sosiaalisen) median ... Lue lisää

Miksi Nordic-tiimissämme sanotaan KYLLÄ?

Tunnelma oli katossa, kun pohjoismaiset henkilöstömme 15.-16.6. kokoontuivat vuositapaamiseensa, tänä vuonna Tukholmaan. Meillä Nordicissa on se myönteinen haaste, että Porter Novellin kansainväliset ihmiset kisaavat pääsemisestä mukaan kokoontumisiimme. Anti sisäiseen ... Lue lisää

Viestinnän sisällöt ja SEO — 5 faktaa yhteispelistä ja brändikokemuksen kehittämisestä

Miten ja missä minun brändini tulee näkyä verkossa? Paljonko osaava digipresenssi todella voi vaikuttaa brändimme myyntiin? Digitaalinen viestintä on erottamaton osa viestinnän kokonaisuutta, sillä brändi rakentuu kaikissa kohtaamisissa asiakkaan ja yrityksen tai ... Lue lisää

Ai niin! Tuoksut ja maut eivät välity verkossa.

Ruoka- ja juomaelämykset ovat inhimillisen kokemuksen keskiössä. Tietoa ja mielikuvia voimme välittää verkossa – mutta emme sittenkään makuja, tuoksuja, tekstuureja, suutuntumaa tai herkkujen soljumista tuossa henkilökohtaisesti tärkeimmässä kanavassamme. Nykyajan Lue lisää

Uutiset

Akvamariini ja Grapevine strategiseen yhteistyöhön

AKVAMARIININ JA GRAPEVINEN YRITYSTIEDOTE, 09/2017 Akvamariini ja Grapevine strategiseen yhteistyöhön – Uudessa tiimissä 22 viestinnän ja digimarkkinoinnin osaajaa   Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli sekä digimarkkinoinnin asiantuntija Grapevine ... Lue lisää

Akvamariinin uusi ruokavaliokysely: Suomalaiset terveystietoisia, mutta yllättävän joustavia ruokavalioidensa suhteen

Viestintätoimisto Akvamariinin tuore kyselytutkimus paljastaa, että yhdeksän kymmenestä suomalaisesta kiinnittää huomiota ruokavalioonsa. Hyvinvointibuumi näyttää jatkuvan terveysaiheiden, ruokatrendien ja erilaisten erityisruokavalioiden merkeissä. Tutkimus tarjoaa ... Lue lisää

Kannattava ja kasvava JYSK syö Suomessa markkinaosuuksia – viestintätoimisto Akvamariini jatkossa kasvun vauhdittajana

Kasvava joukko suomalaisista kuluttajista valitsee skandinaavisen huonekalu- ja sisustusketju JYSKin ostospaikakseen etsiessään tuotteita nukkumiseen ja elämiseen. JYSK on valinnut viestintätoimisto Akvamariini Porter Novellin viestintäkumppanikseen Suomessa. JYSK ... Lue lisää

Maailman nopeimmin kasvava kenkäbrändi Skechers avaa lippulaivamyymälän Suomessa

Yksi maailman suurimmista kenkäbrändeistä, Skechers, avaa oman myymälän Helsinkiin. Kluuvissa sijaitsevaan suureen myymälään tulee esille Skechersin koko skandinavian tuotevalikoima, mikä sisältää yli 400 kenkämallia. Jenkkijätti Skechers on laajentunut viime vuosina ... Lue lisää

Food for Media -lehdistöpäivä kokosi ennätysyleisön elintarvikealan kiinnostavimpien uutuuksien äärelle

Kaikkiaan 27 mielenkiintoista elintarvikealan ruoka- ja juomabrändiä esitteli uutuuksiaan ja innovaatioitaan viestintätoimisto Akvamariinin vuoden 2016 Food for Media-tapahtumassa 20.4. Kyseessä on Suomen suurin elintarvikealan lehdistötapahtuma. Brändiviestintätalo ... Lue lisää