Blogi

Media & suomalainen identiteetti osa 5/5: Median laaja valikoima synnyttää kuplia – mutta mikä saa ne sulautumaan yhteen?

Kun ihminen voi itse valita seuraamansa mediat, syntyy kuplia, joista on monesti vaikea nähdä ulos. Onko kuitenkin olemassa tilanteita, jossa kuplat puhkeavat tai sulautuvat yhteen? Median pirstaloitumisen myötä ihmiset kaivautuvat yhä syvemmälle omiin kupliinsa: kun ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 4/5: Digitalisaatio, mediakäyttäytyminen ja satavuotias Suomi

Satavuotias Suomi on nykyään maailman kansalainen sanan monessa merkityksessä. Globalisaation ja sen mahdollistaneen tietoliikenteen kehityksen seurauksena koko maailma käyttää nykyään monia samoja mediakanavia, mikä tuo eri kansojen edustajat yhteen. Globaalit ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 3/5: Valitsen oman mediani!

1900-luvun puolen välin jälkeen median rooli suomalaisten elämässä alkoi muuttua merkittävällä tavalla – ja peruuttamattomasti. Teknologian kehitys on nopeampaa kuin koskaan ennen, ja saataville ilmestyi lyhyessä ajassa suuri määrä uusia vaihtoehtoja. Mediankulutuksen ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 2/5: Media ja yhtenäiskulttuurin rakennuspalikat

Painettu sana, radio ja televisio: joukkoviestimet kehittyivät vauhdilla 1900-luvun alussa.  Kansakunnan yhteiseen muistiin ovat painuneet niin Markus-sedän Lastentunnit, itsenäisyyspäivän vastaanotot, Yleisradion uutiset ja Pikku Kakkonen. Rakastetut ohjelmat ovat ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 1/5: Runonlaulanta joukkotiedotusvälineenä

Akvamariinin väki pui viisiosaisessa blogisarjassaan mediankäytön suomalaista historiaa sen vaikutuksia suomalaisen identiteettiin, Karjalan laulumailta Nokian kautta aina tämän päivän globaaleihinkin kupliin. Hurraa Suomi 100!!   Suomalainen identiteettimme on ... Lue lisää

Kuinka pitää tehokas presentaatio?

Maailmassa on 500 miljoonaa PowerPointin käyttäjää. Nämä käyttäjät pitävät 30 miljoonaa esitystä joka päivä. Vähintään 50 % näistä esityksistä on sietämättömiä, aloittaa koulutuksensa Porter Novelli verkoston koulutusguru Melissa Taylor (Global Learning & ... Lue lisää

Aito monikanavaisuus asiakkaan toiveena

Jo vuosien ajan asiakkaat ovat toivoneet monikanavaisuutta. Gartnerin mukaan 72% asiakkaista suosii kokonaisvaltaista lähestymistä markkinoinnilta ja viestinnältä. Miksi asiakkaat haluavat monikanavaista viestintää? Oikea ajoitus: väärään aikaan näkyvät viestit eivät ... Lue lisää

Miksi panostaa monikanavaiseen viestintään?

Monikanavaisesta viestinnästä puhutaan paljon. Käytännössä tällä tarkoitetaan kuluttajan kohtaamista uusin tavoin. Asiakas hakee tietoa, jakaa kokemuksiaan ja liikkuu paikasta toiseen. Kun hän kohtaa saman ydinviestin läpi kaikkien kanavien, sen vaikutus tehostuu. Eri ... Lue lisää

Henkilökohtaisen viestinnän merkitys vaikuttajasuhteissa – Kasvot brändille tapahtumissa

Akvamariini perusti showroominsa vuonna 2007 – aikana, jona sellaisen liittäminen strategiseen viestintätoimistoon oli ennen muuta erikoista. Toimittuamme jo useamman vuoden huomasimme nimittäin, että erityisesti kuluttajabrändejä täytyy palvella aiempaa laajemmin. ... Lue lisää

Asiakkaan näkökulma – tuo ikuinen haaste

Tarvitsen työelämässä eri alojen asiantuntija-apua säännöllisin väliajoin, juristista valokuvaajaan tai kirjanpitäjästä rekrytointikonsulttiin. Yhtä lailla säännöllisin väliajoin hämmästyn. Vaikka ihminen on periaatteessa loistava työssään, miten usein hänen onkaan ... Lue lisää

Uutiset

Sinä idearikas ja luova viestijä, hae mukaan iloiseen ja kannustavaan tiimiimme!

Akvamariinissa on nyt mielenkiintoista työtä jaossa. Kiinnostavatko sinua monipuolinen työ kansainvälisten asiakkuuksien kanssa? Onko sinulla jo kokemusta viestinnän ja markkinoinnin alueilta? Katso tämä ilmoitus: Viestintäkonsultti, elintarvikeala Odotamme hakemustasi ... Lue lisää

Akvamariini ja Grapevine strategiseen yhteistyöhön

AKVAMARIININ JA GRAPEVINEN YRITYSTIEDOTE, 09/2017 Akvamariini ja Grapevine strategiseen yhteistyöhön – Uudessa tiimissä 22 viestinnän ja digimarkkinoinnin osaajaa   Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli sekä digimarkkinoinnin asiantuntija Grapevine ... Lue lisää

Akvamariinin uusi ruokavaliokysely: Suomalaiset terveystietoisia, mutta yllättävän joustavia ruokavalioidensa suhteen

Viestintätoimisto Akvamariinin tuore kyselytutkimus paljastaa, että yhdeksän kymmenestä suomalaisesta kiinnittää huomiota ruokavalioonsa. Hyvinvointibuumi näyttää jatkuvan terveysaiheiden, ruokatrendien ja erilaisten erityisruokavalioiden merkeissä. Tutkimus tarjoaa ... Lue lisää

Kannattava ja kasvava JYSK syö Suomessa markkinaosuuksia – viestintätoimisto Akvamariini jatkossa kasvun vauhdittajana

Kasvava joukko suomalaisista kuluttajista valitsee skandinaavisen huonekalu- ja sisustusketju JYSKin ostospaikakseen etsiessään tuotteita nukkumiseen ja elämiseen. JYSK on valinnut viestintätoimisto Akvamariini Porter Novellin viestintäkumppanikseen Suomessa. JYSK ... Lue lisää

Maailman nopeimmin kasvava kenkäbrändi Skechers avaa lippulaivamyymälän Suomessa

Yksi maailman suurimmista kenkäbrändeistä, Skechers, avaa oman myymälän Helsinkiin. Kluuvissa sijaitsevaan suureen myymälään tulee esille Skechersin koko skandinavian tuotevalikoima, mikä sisältää yli 400 kenkämallia. Jenkkijätti Skechers on laajentunut viime vuosina ... Lue lisää

Food for Media -lehdistöpäivä kokosi ennätysyleisön elintarvikealan kiinnostavimpien uutuuksien äärelle

Kaikkiaan 27 mielenkiintoista elintarvikealan ruoka- ja juomabrändiä esitteli uutuuksiaan ja innovaatioitaan viestintätoimisto Akvamariinin vuoden 2016 Food for Media-tapahtumassa 20.4. Kyseessä on Suomen suurin elintarvikealan lehdistötapahtuma. Brändiviestintätalo ... Lue lisää