Blogit auttavat vahvistamaan organisaatiosi asiantuntijuutta, luovat liikennettä kotisivuille ja jäävät elämään verkkoon pitkäksikin aikaa. Kiinnostavilla ja paljon luetuilla teksteillä pystymme tukemaan toivottujen aihealueiden digipresenssiä, kun avainsanatkin ovat kunnossa.

Blogikirjoituksessa sisältö ja muoto yhdessä ratkaisevat. On tärkeää ensin miettiä tarkoin, mistä aiheesta haluamme puhua ja millä otteella. Valmennuksen aluksi keskustelemmekin läpi ajatusprosesseista kirjoittamisen takana.

Keskeistä on myös hahmottaa kohderyhmämme ja tuntea se huolella. Ketä haluan tekstilläni puhutella? Millainen on vastaanottajan ajatusmaailmaa: onko kohteeni kriittinen vai myötämielinen, entä millaiset pohjatiedot tai olettamukset hänellä on aiheesta ‒ mitä hyötyä tai lisätietoja tekstini voi tarjota hänelle?

Tekstin täytyy houkutella lukemaan. Tämän ei tarvitse tarkoittaa sisällön keveyttä, mutta kylläkin mahdollisimman hyvää luettavuutta ja ennen muuta tarkasti hahmotettua aihetta ja näkökulmaa.

Asiantuntijat ovat usein kiitollisia valmennettavia, sillä he ovat harjaantuneitta lukijoita ja kirjoittajia. Iskevään blogitekstiin voi silti olla matkaa taitettavana!

Ole yhteydessä meihin ja kysy lisää >

 

Kommentit
  • Ota yhteyttä