Blogi

Akvamariini valmentaa asiantuntijat blogikirjoittamiseen

Blogit auttavat vahvistamaan organisaatiosi asiantuntijuutta, luovat liikennettä kotisivuille ja jäävät elämään verkkoon pitkäksikin aikaa. Kiinnostavilla ja paljon luetuilla teksteillä pystymme tukemaan toivottujen aihealueiden digipresenssiä, kun avainsanatkin ovat ... Lue lisää

Akvamariinin palvelutarjonta laajenee yhteistyön tiivistyessä Grapevinen kanssa

Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli ja digimarkkinointitoimisto Grapevine muuttivat kesäkuussa saman katon alle Runeberginkatu 5:een. Jo parin viikon sosiaalisuutta huokuva yhteiselo on osoittanut, että joukossa on voimaa, ja että yksi plus yksi on enemmän kuin Lue lisää

Ei liikettä pelkän liikkeen vuoksi

Nyt on uutisia! Viestintätoimisto Akvamariini ja digimarkkinointitoimisto Grapevine ovat nimittäin viimeisen vuoden aikana todenneet, että töitä on paitsi mielekästä myös erittäin hyödyllistä tehdä yhdessä.

Mitä on vaikuttajaviestintä tänään?

Vaikuttajaviestintä (influencer communcations) on viime vuosina vakiintunut tarkoittamaan aivan uutta asiaa Suomessa. Vaikuttajat – keitä siis ja missä? No, hehän ovat tietysti somessa hyviä mielenkiintoisia yleisjöä kerääviä bloggaajia, tubettajia tai instaajia. ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 5/5: Median laaja valikoima synnyttää kuplia – mutta mikä saa ne sulautumaan yhteen?

Kun ihminen voi itse valita seuraamansa mediat, syntyy kuplia, joista on monesti vaikea nähdä ulos. Onko kuitenkin olemassa tilanteita, jossa kuplat puhkeavat tai sulautuvat yhteen? Median pirstaloitumisen myötä ihmiset kaivautuvat yhä syvemmälle omiin kupliinsa: kun ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 4/5: Digitalisaatio, mediakäyttäytyminen ja satavuotias Suomi

Satavuotias Suomi on nykyään maailman kansalainen sanan monessa merkityksessä. Globalisaation ja sen mahdollistaneen tietoliikenteen kehityksen seurauksena koko maailma käyttää nykyään monia samoja mediakanavia, mikä tuo eri kansojen edustajat yhteen. Globaalit ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 3/5: Valitsen oman mediani!

1900-luvun puolen välin jälkeen median rooli suomalaisten elämässä alkoi muuttua merkittävällä tavalla – ja peruuttamattomasti. Teknologian kehitys on nopeampaa kuin koskaan ennen, ja saataville ilmestyi lyhyessä ajassa suuri määrä uusia vaihtoehtoja. Mediankulutuksen ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 2/5: Media ja yhtenäiskulttuurin rakennuspalikat

Painettu sana, radio ja televisio: joukkoviestimet kehittyivät vauhdilla 1900-luvun alussa.  Kansakunnan yhteiseen muistiin ovat painuneet niin Markus-sedän Lastentunnit, itsenäisyyspäivän vastaanotot, Yleisradion uutiset ja Pikku Kakkonen. Rakastetut ohjelmat ovat ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 1/5: Runonlaulanta joukkotiedotusvälineenä

Akvamariinin väki pui viisiosaisessa blogisarjassaan mediankäytön suomalaista historiaa sen vaikutuksia suomalaisen identiteettiin, Karjalan laulumailta Nokian kautta aina tämän päivän globaaleihinkin kupliin. Hurraa Suomi 100!!   Suomalainen identiteettimme on ... Lue lisää

Kuinka pitää tehokas presentaatio?

Maailmassa on 500 miljoonaa PowerPointin käyttäjää. Nämä käyttäjät pitävät 30 miljoonaa esitystä joka päivä. Vähintään 50 % näistä esityksistä on sietämättömiä, aloittaa koulutuksensa Porter Novelli verkoston koulutusguru Melissa Taylor (Global Learning & ... Lue lisää

Uutiset

Save The Date 13.9.2018: Tuparit kutsuvat

Viestintätoimisto Akvamariini ja digimarkkinointitoimisto Grapevine yhdistivät voimansa! Juhlistamme uutta aikakautta vapaamuotoisissa tupaantuliaisissa Kampin Autotalossa, 9. kerroksen kattavin näköaloin. Tule verkottumaan ja nauttimaan lasillinen kuohuvaa luovassa ... Lue lisää

Toimiston kesäkausi

Akvamariinin+Grapevinen toimistossa tapahtuu koko kesän. Monet asiantuntijamme ovat kuitenkin lomalla perinteikkäästi lähinnä heinäkuussa – lisää tietoa tulossa asiakkaille suoraan konsulteiltamme! Kiireisissä asioissa tavoitat meidät aina toimistonumerostamme 09 241 ... Lue lisää

Food for Media 2018

Food for Media -tapahtuma järjestettiin 25.4.2018 jo yhdeksättä kertaa. Tilaisuus tarjoili medialle ja ruoka-alan asiantuntijoille herkullisen kattauksen tietoa ja maistiaisia kevään ja kesän uutuustuotteista. Mukana tilaisuudessa oli 15 yritystä tai organisaatiota ... Lue lisää

Sinä idearikas ja luova viestijä, hae mukaan iloiseen ja kannustavaan tiimiimme!

Akvamariinissa on nyt mielenkiintoista työtä jaossa. Kiinnostavatko sinua monipuolinen työ kansainvälisten asiakkuuksien kanssa? Onko sinulla jo kokemusta viestinnän ja markkinoinnin alueilta? Katso tämä ilmoitus: Viestintäkonsultti, elintarvikeala Odotamme hakemustasi ... Lue lisää

Akvamariini ja Grapevine strategiseen yhteistyöhön

AKVAMARIININ JA GRAPEVINEN YRITYSTIEDOTE, 09/2017 Akvamariini ja Grapevine strategiseen yhteistyöhön – Uudessa tiimissä 22 viestinnän ja digimarkkinoinnin osaajaa   Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli sekä digimarkkinoinnin asiantuntija Grapevine ... Lue lisää

Akvamariinin uusi ruokavaliokysely: Suomalaiset terveystietoisia, mutta yllättävän joustavia ruokavalioidensa suhteen

Viestintätoimisto Akvamariinin tuore kyselytutkimus paljastaa, että yhdeksän kymmenestä suomalaisesta kiinnittää huomiota ruokavalioonsa. Hyvinvointibuumi näyttää jatkuvan terveysaiheiden, ruokatrendien ja erilaisten erityisruokavalioiden merkeissä. Tutkimus tarjoaa ... Lue lisää