Blogi

Ilmastonmuutos vaikuttaa yrityksesi kasvuun

Ilmastonmuutoksen vaikutuksista on keskusteltu vilkkaasti YK:n kansainvälinen ilmastokokouksen myötä. Odotukset kokouksen tavoitteelle ovat olleet korkealla, vaikka todennäköisyys 200 valtion edustajan yksimieliselle tahtotilalle on herättänyt suuria epäilyksiä. ... Lue lisää

Vaikuttajamarkkinointi vuonna 2019 – checklist vaikuttajayhteistöiden tekijälle

Vaikuttajamarkkinoinnin trendi jatkaa vahvistumistaan vuonna 2019. Jopa 65 % WFA:n tutkimukseen osallistuneista kertoo vaikuttajamarkkinointiin käytettävän budjetin kasvavan lähitulevaisuudessa. Vaikuttajayhteistyöt ovat jo luontainen osa monen yrityksen ... Lue lisää

Työnantajamielikuvan vaaliminen on kriittinen menestystekijä – kuinka yrityksesi toimii kriisin yllättäessä?

Nopea tahti, tahattomat kommentit tai vaihtoehtoisesti reagoimattomuus tapahtumiin haastavat yhä useammin yrityksen mainetta. Työskentelemme yhä nopeatempoisessa maailmassa, jossa etenkin someoikeudenkäynti on suoritettu hetkessä. Sana on vapaa, kanavat myös. ... Lue lisää

Luova brändi ja sitoutunut kuluttaja – vai miten päin se oli?

Strategisen markkinointiviestinnän ajankohtaistermit kertovat paljon ajastamme: Tunneside. Merkitys. Vastuullisuus. Läpinäkyvyys. Tuotteen tai palvelun todellinen tai henkilökohtainen arvo asiakkaalle. Pitkäjänteisyys. Brändin rakentamisen prosessi on muuttunut kanavien Lue lisää

Tie sydämeen käy korvien kautta – Tue brändimielikuvaa äänimaailmalla

Valitettavan usein äänimaailma ja muu viestintä eivät kulje saumattomasti käsi kädessä. Lanseeraustilaisuuksien musiikkivalinnat, somesisältöjen äänet, toimistorakennuksen aulan äänimaailma, videoiden taustamusiikki… Kaiken tulisi tukea samaa tarinaa, joka on ... Lue lisää

Akvamariini valmentaa asiantuntijat blogikirjoittamiseen

Blogit auttavat vahvistamaan organisaatiosi asiantuntijuutta, luovat liikennettä kotisivuille ja jäävät elämään verkkoon pitkäksikin aikaa. Kiinnostavilla ja paljon luetuilla teksteillä pystymme tukemaan toivottujen aihealueiden digipresenssiä, kun avainsanatkin ovat ... Lue lisää

Akvamariinin palvelutarjonta laajenee yhteistyön tiivistyessä Grapevinen kanssa

Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli ja digimarkkinointitoimisto Grapevine muuttivat kesäkuussa saman katon alle Runeberginkatu 5:een. Jo parin viikon sosiaalisuutta huokuva yhteiselo on osoittanut, että joukossa on voimaa, ja että yksi plus yksi on enemmän kuin Lue lisää

Ei liikettä pelkän liikkeen vuoksi

Nyt on uutisia! Viestintätoimisto Akvamariini ja digimarkkinointitoimisto Grapevine ovat nimittäin viimeisen vuoden aikana todenneet, että töitä on paitsi mielekästä myös erittäin hyödyllistä tehdä yhdessä.

Mitä on vaikuttajaviestintä tänään?

Vaikuttajaviestintä (influencer communcations) on viime vuosina vakiintunut tarkoittamaan aivan uutta asiaa Suomessa. Vaikuttajat – keitä siis ja missä? No, hehän ovat tietysti somessa hyviä mielenkiintoisia yleisjöä kerääviä bloggaajia, tubettajia tai instaajia. ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 5/5: Median laaja valikoima synnyttää kuplia – mutta mikä saa ne sulautumaan yhteen?

Kun ihminen voi itse valita seuraamansa mediat, syntyy kuplia, joista on monesti vaikea nähdä ulos. Onko kuitenkin olemassa tilanteita, jossa kuplat puhkeavat tai sulautuvat yhteen? Median pirstaloitumisen myötä ihmiset kaivautuvat yhä syvemmälle omiin kupliinsa: kun ... Lue lisää

Uutiset

Toimiston kesäkausi

Akvamariinin+Grapevinen toimistossa lomaillaan pääosin heinäkuussa; konsulttisi kertoo sinulle lisää omista aikatauluistaan. Kiireisissä asioissa tavoitat meidät aina toimistonumerostamme 09 241 0072.      

Food for Media 2018

Food for Media -tapahtuma järjestettiin 25.4.2018 jo yhdeksättä kertaa. Tilaisuus tarjoili medialle ja ruoka-alan asiantuntijoille herkullisen kattauksen tietoa ja maistiaisia kevään ja kesän uutuustuotteista. Mukana tilaisuudessa oli 15 yritystä tai organisaatiota ... Lue lisää

Sinä idearikas ja luova viestijä, hae mukaan iloiseen ja kannustavaan tiimiimme!

Akvamariinissa on nyt mielenkiintoista työtä jaossa. Kiinnostavatko sinua monipuolinen työ kansainvälisten asiakkuuksien kanssa? Onko sinulla jo kokemusta viestinnän ja markkinoinnin alueilta? Katso tämä ilmoitus: Viestintäkonsultti, elintarvikeala Odotamme hakemustasi ... Lue lisää

Akvamariini ja Grapevine strategiseen yhteistyöhön

AKVAMARIININ JA GRAPEVINEN YRITYSTIEDOTE, 09/2017 Akvamariini ja Grapevine strategiseen yhteistyöhön – Uudessa tiimissä 22 viestinnän ja digimarkkinoinnin osaajaa   Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli sekä digimarkkinoinnin asiantuntija Grapevine ... Lue lisää

Akvamariinin uusi ruokavaliokysely: Suomalaiset terveystietoisia, mutta yllättävän joustavia ruokavalioidensa suhteen

Viestintätoimisto Akvamariinin tuore kyselytutkimus paljastaa, että yhdeksän kymmenestä suomalaisesta kiinnittää huomiota ruokavalioonsa. Hyvinvointibuumi näyttää jatkuvan terveysaiheiden, ruokatrendien ja erilaisten erityisruokavalioiden merkeissä. Tutkimus tarjoaa ... Lue lisää

Kannattava ja kasvava JYSK syö Suomessa markkinaosuuksia – viestintätoimisto Akvamariini jatkossa kasvun vauhdittajana

Kasvava joukko suomalaisista kuluttajista valitsee skandinaavisen huonekalu- ja sisustusketju JYSKin ostospaikakseen etsiessään tuotteita nukkumiseen ja elämiseen. JYSK on valinnut viestintätoimisto Akvamariini Porter Novellin viestintäkumppanikseen Suomessa. JYSK ... Lue lisää