Blogi

Media & suomalainen identiteetti osa 4/5: Digitalisaatio, mediakäyttäytyminen ja satavuotias Suomi

Satavuotias Suomi on nykyään maailman kansalainen sanan monessa merkityksessä. Globalisaation ja sen mahdollistaneen tietoliikenteen kehityksen seurauksena koko maailma käyttää nykyään monia samoja mediakanavia, mikä tuo eri kansojen edustajat yhteen. Globaalit ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 3/5: Valitsen oman mediani!

1900-luvun puolen välin jälkeen median rooli suomalaisten elämässä alkoi muuttua merkittävällä tavalla – ja peruuttamattomasti. Teknologian kehitys on nopeampaa kuin koskaan ennen, ja saataville ilmestyi lyhyessä ajassa suuri määrä uusia vaihtoehtoja. Mediankulutuksen ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 2/5: Media ja yhtenäiskulttuurin rakennuspalikat

Painettu sana, radio ja televisio: joukkoviestimet kehittyivät vauhdilla 1900-luvun alussa.  Kansakunnan yhteiseen muistiin ovat painuneet niin Markus-sedän Lastentunnit, itsenäisyyspäivän vastaanotot, Yleisradion uutiset ja Pikku Kakkonen. Rakastetut ohjelmat ovat ... Lue lisää

Media & suomalainen identiteetti osa 1/5: Runonlaulanta joukkotiedotusvälineenä

Akvamariinin väki pui viisiosaisessa blogisarjassaan mediankäytön suomalaista historiaa sen vaikutuksia suomalaisen identiteettiin, Karjalan laulumailta Nokian kautta aina tämän päivän globaaleihinkin kupliin. Hurraa Suomi 100!!   Suomalainen identiteettimme on ... Lue lisää

Kuinka pitää tehokas presentaatio?

Maailmassa on 500 miljoonaa PowerPointin käyttäjää. Nämä käyttäjät pitävät 30 miljoonaa esitystä joka päivä. Vähintään 50 % näistä esityksistä on sietämättömiä, aloittaa koulutuksensa Porter Novelli verkoston koulutusguru Melissa Taylor (Global Learning & ... Lue lisää

Aito monikanavaisuus asiakkaan toiveena

Jo vuosien ajan asiakkaat ovat toivoneet monikanavaisuutta. Gartnerin mukaan 72% asiakkaista suosii kokonaisvaltaista lähestymistä markkinoinnilta ja viestinnältä. Miksi asiakkaat haluavat monikanavaista viestintää? Oikea ajoitus: väärään aikaan näkyvät viestit eivät ... Lue lisää

Miksi panostaa monikanavaiseen viestintään?

Monikanavaisesta viestinnästä puhutaan paljon. Käytännössä tällä tarkoitetaan kuluttajan kohtaamista uusin tavoin. Asiakas hakee tietoa, jakaa kokemuksiaan ja liikkuu paikasta toiseen. Kun hän kohtaa saman ydinviestin läpi kaikkien kanavien, sen vaikutus tehostuu. Eri ... Lue lisää

Henkilökohtaisen viestinnän merkitys vaikuttajasuhteissa – Kasvot brändille tapahtumissa

Akvamariini perusti showroominsa vuonna 2007 – aikana, jona sellaisen liittäminen strategiseen viestintätoimistoon oli ennen muuta erikoista. Toimittuamme jo useamman vuoden huomasimme nimittäin, että erityisesti kuluttajabrändejä täytyy palvella aiempaa laajemmin. ... Lue lisää

Asiakkaan näkökulma – tuo ikuinen haaste

Tarvitsen työelämässä eri alojen asiantuntija-apua säännöllisin väliajoin, juristista valokuvaajaan tai kirjanpitäjästä rekrytointikonsulttiin. Yhtä lailla säännöllisin väliajoin hämmästyn. Vaikka ihminen on periaatteessa loistava työssään, miten usein hänen onkaan ... Lue lisää

Case Pågen & Pelastakaa Lapset: viestinnän lisäksi tarvitaan tosielämän tekoja

Asiakkaamme Pågenin brändi-DNA:n ytimessä on slogan ”Reseptinä rakkaus”. Hyvän tekeminen niin tuotteiden kuin tosielämän tekojen kautta kuuluu yrityksen strategiaan, ja Pågen onkin tehnyt pitkäjänteistä työtä yhteiskunnallisesti tärkeiden aiheiden eteen jo ... Lue lisää

Uutiset

Maailman nopeimmin kasvava kenkäbrändi Skechers avaa lippulaivamyymälän Suomessa

Yksi maailman suurimmista kenkäbrändeistä, Skechers, avaa oman myymälän Helsinkiin. Kluuvissa sijaitsevaan suureen myymälään tulee esille Skechersin koko skandinavian tuotevalikoima, mikä sisältää yli 400 kenkämallia. Jenkkijätti Skechers on laajentunut viime vuosina ... Lue lisää

Food for Media -lehdistöpäivä kokosi ennätysyleisön elintarvikealan kiinnostavimpien uutuuksien äärelle

Kaikkiaan 27 mielenkiintoista elintarvikealan ruoka- ja juomabrändiä esitteli uutuuksiaan ja innovaatioitaan viestintätoimisto Akvamariinin vuoden 2016 Food for Media-tapahtumassa 20.4. Kyseessä on Suomen suurin elintarvikealan lehdistötapahtuma. Brändiviestintätalo ... Lue lisää